Dian-Erika's Weblog

Thursday, June 16, 2005

Malaikat di rumahmu

By Arie L.Noor

Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia. Dia bertanya
kepada Tuhan :
"Para malaikat disini mengatakan bahwa besok Engkau akan mengirimku ke dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup disana, saya begitu kecil dan lemah"?

Dan Tuhan menjawab, "Saya telah memilih satu malaikat untukmu. Ia akan menjaga dan mengasihimu."

"Tapi disini, di dalam surga, apa yang pernah saya lakukan hanyalah bernyanyi dan tertawa. Ini sudah cukup bagi saya untuk berbahagia."

"Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan
cintanya dan menjadi lebih berbahagia."
"Dan bagaimana saya bisa mengerti saat orang-orang berbicara kepadaku jika saya tidak mengerti bahasa mereka ?"

"Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar; dan dengan penuh kesabaran dan perhatian, dia akan mengajarkan bagaimana cara kamu berbicara."
"Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu ?"
"Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa."
"Saya mendengar bahwa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya ?"
"Malaikatmu akan melindungimu, walaupun hal tersebut mungkin dapat mengancam jiwanya."
"Tapi, saya pasti akan merasa sedih karena tidak melihatMu lagi."
"Malaikatmu akan menceritakan padamu tentang Saya, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu, walaupun sesungguhnya Aku akan selalu berada di sisimu."

Saat itu Surga begitu tenangnya sehingga suara dari Bumi dapat terdengar, dan sang anak bertanya
perlahan, "Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu memberitahuku nama malaikat tersebut ?
"Kamu akan memanggil malaikatmu, Ibu."
Ingatlah selalu kasih sayang ibu, berdoalah untuknya dan cintailah dia sepanjang masa.

8 Comments:

  • Jadi inget Naufal... Pengen pulang cepat ah...

    By Blogger Awan Kusuma, at 5:31 PM  

  • Thanks for writing this entry, this reminds me to call home and have a chat with Mum..

    Surely comeback for moreof your entry..

    Cheers!
    :)

    By Blogger L. Pralangga, at 1:05 AM  

  • salam kenal aja yah pak..., pak rupanya commentnya kena spam

    By Blogger ario, at 10:56 AM  

  • Sungguh muliannya seorang ibu itu, Setuju?

    By Anonymous Anonymous, at 3:04 PM  

  • ibu',ibu' istrinya pak awan ya bu'?
    boleh gak saya posting ulang artikel ini di blog saya?
    soalnya menrut saya bagus dan menyentuh banget
    please....

    By Anonymous febri, at 11:04 PM  

  • [b][url=http://www.uggsbootsoutletmall.co.uk/]uggs boots outlet[/url][/b] You might have observed a great deal of purses types before but what are you aware of regarding the Louis Vuitton Reproduction? If you do not find out about them, indeed they're called as catchy Louis Vuitton Reproduction Purses. They are very exclusive, charming, sensational, qualified, trustworthy, affordable and sturdy handbags, catching your eyes beyond the creativity. Now Louis Vuitton Reproduction Purses can be found in their private trend designs and forms in the worldwide handbag industry within just most realistic cost costs..

    [b][url=http://www.louisvuittonpursesmarket.com/]louis vuitton purses[/url][/b] Your classic and even "French Company" before early on eighties will never have bought day codes. - Further cared for Leather-based. Your leather-based hooked up to the vintage Louis Vuitton clutches may be a further cared for carmel shade leather-based, possibly not your untreated vachetta leather-based which has a patina that we realize today..

    [b][url=http://www.uggsclearancemall.co.uk/]ugg uk[/url][/b] A different issue in tile producing in Iznik is, producers will not be employing the exact method of Iznik tile-producing. They may be utilizing the Kutahya Metropolis procedures when creating tiles. It would be much better to resolve these complications also to hold alive actual Iznik Tiles..

    [b][url=http://www.louisvuittonhandbagsu.com/]Louis Vuitton purses[/url][/b] Often use thoroughly clean up hands the moment handling your handbag. Continue to be clear of handling promptly just after implementing splendor goods or hand merchandise. In case you have to move out in adverse weather conditions contemplate switching from your incredibly high-priced leather-based handbag to 1 created from a fabric that may be additional resilient this sort of as canvas or nylon..

    [b][url=http://www.uggsonsalewebsite.co.uk/]uggs[/url][/b] Our Reproduction purses are becoming more and more preferred as ladies around the environment consider to accomplish latest style design without having expending countless bucks on 1 real designer handbag. And as replica bags get global recognition you'll find progressively more on line firms selling designer replica purses and fake purses. This means that you must recognize that you can belief the online replica bag retailer which you re shopping for from.

    By Anonymous Anonymous, at 3:48 PM  

  • [url=http://www.patriotsfootballprostore.com/rob_gronkowski_jersey_super_bowl]Rob Gronkowski Jersey[/url] emurbursofs
    [url=http://www.patriotsfootballprostore.com/]Patriots Super Bowl Jersey[/url] TynckeyncBype
    [url=http://www.49ersonlineofficialstore.com/ahmad_brooks_jersey_super_bowl]Ahmad Brooks Jersey[/url] Proonseorek

    By Anonymous Anonymous, at 6:14 AM  

  • Hello to the healthy exceptional on this fantastic forum. Categorize me start myself. I am authority and i am running this website :
    dizi izle
    Waiting to all these friends.
    Regards

    By Anonymous Anonymous, at 1:11 AM  

Post a Comment

<< Home